Suomalainen opetusalan pelifirma tyrmättiin kotimaassa – Suuntaa nyt maailmanmarkkinoille

SyraWisen peli

Mustat saastepilvet tupruavat virtuaalisen kaupungin ylle kännykän ruudulla. Minikokoiset autot ruuhkauttavat piirretyt tiet pilvenpiirtäjien ja tehtaiden välissä. Ruoho kellastuu. Kun kännykkää kääntää merelle, aalloissa velloo harmaanvihreää levää. SyraWise Oy:n Rescuebusters EduCycle -ympäristöpeli hyödyntää AR-teknologiaa: Pelilautaa kännykältä tai pädiltä tiiratessa sille ilmaantuu lisätyn todellisuuden (augumentet reality) kolmiulotteisia elementtejä ja inforuutuja. Peli auttaa hahmottamaan ympäristön tilan ja taloudellisten valintojen välistä yhteyttä. ”Pelissä on wau-efektejä, joita ei muissa opetuspeleissä ole. Lentokone voi lentää luokkahuoneessa 3D:nä. Peli on mielenkiintoinen tapa opettaa lapsille ja nuorille ympäristöasioita”, kuvailee SyraWisen toimitusjohtaja Markus Syrjänen. Korona pysäytti SyraWisen perusti palomies Jussi-Henrikki Rautio yhdessä Syrjäsen kanssa vuonna 2015. Ensimmäinen peli liittyi ensiapu- ja pelastustaitoihin. Maapallon hyvinvointi ja turvallisuus ovat säilyneet teemana: Vuonna 2017 yritys alkoi kehittää eteenpäin alun perin Nesteen ideoimaa ympäristöpeliä. SyraWise on muokannut Rescuebusters EduCycle -peliä ajatuksella, että se saataisiin suomalaisiin peruskouluihin osaksi ala- ja yläkoulujen ympäristöopintoja. Se soveltuu myös lukioihin ja korkeakouluihin. SyraWise käynnisti viime vuonna yhdessä...

Haluatko tilaajaksi?

Jos et vielä ole tilaaja, tartu nyt kesäkampanjatarjoukseen:
Saat Uusiouutiset-digilehden (4 numeroa) sekä pääsyn kaikkeen sähköiseen sisältöön hintaan 19 euroa/ puoli vuotta.

Tilaa lehti