Suomalaiset ovat ruotsalaisia huolestuneempia ilmastonmuutoksesta

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Suomalaiset ovat ruotsalaisia, tanskalaisia ja norjalaisia huolestuneempia ilmastonmuutoksesta. Suomalaiset nuoret, niin sanotut milleniaalit, myös asettavat ilmastomyönteisyyden ja kestävän kulutuksen paljon ruotsalaisia verrokkejaan korkeampaan arvoon.

Suomalaisten kuluttajien mielestä tärkeimpiä kestävään kehitykseen ja ruokaan liittyviä tekijöitä ovat ympäristöystävälliset pakkaukset, ruokahävikin väheneminen ja terveelliset tuotteet.

Tämä kävi ilmi tuoreesta pohjoismaisesta vastuullisuustutkimuksesta (Sustainable Brand Index).

 

Valio kärjessä

Saman tutkimuksen mukaan Valio on jo viidettä vuotta peräkkäin kuluttajien mielestä Suomen vastuullisin brändi. Yhteensä 54 prosenttia suomalaista on sitä mieltä, että Valio tekee hyvää työtä ympäristö- ja ilmastoasioissa.

Kaikkein eniten mainettaan vastuullisena toimijana paransi edellisvuodesta Tekniset, jonka tulos parani 19 prosenttia. Seuraavina tulevat Vantaan Energia ja Sokos Hotels. Eniten pisteitä menetti Snellman.

 

Top 10 – Sustainable Brand Index 2018

 

Sija Brändi Toimiala
1 Valio Elintarvikkeet
2 Kotimaista Elintarvikkeet
3 Fazer Elintarvikkeet
4 Tesla Autot
5 Partioaitta Vaatteet ja muoti
6 Prisma Päivittäistavarakaupat
7 Fiskars Huonekalut, sisustus ja koristeet
8 Myllyn Paras Elintarvikkeet
9 VR Liikenne
10 S-market Päivittäistavarakaupat

 

Palkinnot kestävimmille brändeille jaettiin 11. huhtikuuta 2018 Finlandia-talolla.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin